Rozdělení české železnice

16.03.2015

Poslední dobou čtu samé zprávy o tom, o jaké oblasti železnice mají zájem soukromí dopravci a moc se mi to nelíbí. Konkurence je samozřejmě v pořádku a sami můžete vidět, jak se projevila např. na trase Praha – Ostrava, kdy ČD začal konkurovat Regiojet a později LeoExpress…

Nelíbí se mi na tom, že na některé regionální tratě, které jsou dotované státem se cpou soukromí dopravci a ČD tím pádem přestanou mít o danou trať zájem, protože by ten provoz jednoduše neuživily. Co mi vadí na soukromých dopravcích? Vcelku nic, nejsem ani zastánce ČD, ale u ČD mám rád systém jízdenek, které mi umožní jet jakýmkoliv vlakem kamkoliv, kam jejich vlaky jezdí a to můžu mít pořád jen jednu jízdenku z místa A do místa B nebo nějakou síťovou, kde je mi úplně jedno, jakou trasu zvolím. Pokud se ale časem železnice rozkouskuje a každou trať bude mít nějaký jiný dopravce, tak o tuhle výhodu přijdeme. Bude mi to připomínat autobusovou dopravu, která je pro mě v takovém stavu, že už se v ní ani nevyznám a pro cestování na delší trasu než do sousedního města bych cestu autobusem určitě nezvolil. Při tomto uvažování si musíme uvědomit, že ne všichni potřebují cestovat jenom mezi Prahou a Brnem, Ostravou, Plzní atd., ale že jsou tu i menší města, které můžeme chtít z jakýchkoliv důvodů navštívit a plánování takové cesty, kde musíme 10× přestupovat a měnit při tom dopravce nám celou cestu jen zkomplikuje a znepřehlední.

1405269806

 

Napsat komentář